مرکز دانلود نوحه و مداحی و کلیپ و ....

عشاق جهان در طلب دیدن یارند... ما در دو جهان عاشق دیدار حسینیم ...ما تکیه به دیوار و در کس ننمودیم ..... عمریست که بر سایه دیوار حسینیم

مرکز دانلود نوحه و مداحی و کلیپ و ....

عشاق جهان در طلب دیدن یارند... ما در دو جهان عاشق دیدار حسینیم ...ما تکیه به دیوار و در کس ننمودیم ..... عمریست که بر سایه دیوار حسینیم

گلچین اشعار در مورد توبه


در این ماه مهمانی خدا ( ماه مبارک رمضان ) اشعار در مورد توبه قرار داده ام 

امیدوارم مورد قبول حق تعالی قرار بگیرد.



عنوان اشعار : توبه


شاعر : غلامرضا سازگار



عمرم همه را تباه کردم چه کنم


پرونده خود سیاه کردم چه کنم


تو عفو کنى از کرمت اما من


از این که تو را گناه کردم چه کنم


با من همه جا رفیق راهى یارب


از درد نگفته ام گواهی یارب


من عبد ذلیل و تو خداوند جلیل


از من آهى زتو نگاهى یارب


بگذشته گناهم از شماره یارب


جز عف تو نیست راه چاره یارب


من عبد فرارى تو ام یا الله


در باز کن آمدم دوباره یارب


در کوى تو رنج ره نیاید به حساب


جرم من رو سیه نیاید به حساب


سوگند به عفوت که گناه ثقلین


پیش کرمت گنه نیاید به حساب


عمرى به گناه پا فشردم یا رب


بار دل خود به دوش بردم یارب


تو ناز مرا کشیدى و من غافل


سیلی زهواى نفس خوردم یا رب 


----------------------------


شاعر: (حبیب چایچیان «حسان»)



غرق گنه ناامید مشو زدرگاه ما 


که عفو کردن بود در همه دم کار ما


توبه شکستى بیا هرآنچه هستى بیا 


امیدوارى بجوى زنام غفّار ما


بنده شرمنده تو، خالق بخشنده من 


بیا بهشتت دهم مرو تو در نار ما


در دل شب خیز و ریز قطره اشکى ز چشم 


که دوست دارم کند گریه گنهکار ما


خواهم اگر بگذرم ز جمله عاصیان 


کیست که چون و چرا، کند زکردار ما


-------------------------


شاعر : استاد محمدحسن فرحبخـشیان معروف به ژولیده نیـشابوری



دلت را خانهٔ مـا کن ، مصفـا کردنش با من

به من درد دل افشا کن ، مـداوا کردنش با من


اگر گم کرده‌ای اِی دل ، کلید استجــابت را

بیا یک لحظه با ما باش ، پیــدا کردنش با من


بیفشان قطره‎ی اشکی که من باشم خریدارش

بیاور قطره‌ای اخــلاص ، دریـــا کردنش با من


اگر درها به‌ رویت بسته شـد ، دل برمکن بازآ

درِ این خانه دق‌البـاب کُـــن ، واکردنش با من


به ما گو حاجت خود را ، اجـابت می‌کنم آنی

طلب ‎کن هرچه می‌خواهی ، مهیّـــا کردنش با من


بیا قبل از وقـوع مرگ روشـن کن حسابت را

بیاور نیک و بد را جمـع ، منها کردنش با من


چو خوردی روزیِ امروز ما را ، شـکرِ نعمت کن

غم فردا مخور ، تأمیــن فـــردا کردنش با من


به قـرآن آیهٔ رحمت فـراوان است ای انسان

بخوان این آیه را ، تفسیر و معنا کردنش با من


 « اگر عمری گنـه کردی، مشو نومیــد از رحمت

تو توبه نامه را بنویس ، امضـا کردنش با من »



--------------------


شاعر : وحید قاسمی


توبه از جرم وخطا،حال سحر می خواهد

خلوت نیمه ی شب اشک بصر می خواهد

وادی طور همین هیئت هر هفته ی ماست

دیدن نور خدا اهل نظر می خواهد

سختی گردنه ی عشق زمینت نزند

راه پر پیچ وخمش مرد سفر می خواهد

صرف این سینه زدن ها به مقامی نرسیم

محرم راز شدن دیده ی تر می خواهد

جهت بخشش هر سینه زنی حضرت حق

محشر از مادر سادات نظر می خواهد

عمل زینب کبری به همه ثابت کرد

سر شکستن ز غم دوست جگر می خواهد

سر عباس به نی پند ظریفی دارد

غیر خورشید،سماوات قمر می خواهد


------------------ 


اشعار متفرقه در مورد توبه:



یارب ار نگذری از جرم و خطاهم چه کنم؟


ندهی گر به در خویش پناهم چه کنم؟


گر برانی و نخوانی و کنی نومیدم


به که روی آرم و حاجت زکه خواهم چه کنم؟

------------------ 


گفتی شبی شکسته بیا به درگهم


مولای من، از این شکسته تر هم آیا میشود؟

----------- 



---------------- 


خطا کردم ، تو بگذر از خطایم


ز توبه ، بگذر و افزون عطایم


اگر از نو خطا کردم ، دو باره


تو بگذر باز ، چون هستی خدایم


------------- 


یا رب به هر آنچه بد نمودم توبه 


گر در ره توبه من نبودم توبه


بسیار جفا به خود نمودم روزی


گر عشق تو را ز خود ربودم توبه


--------------- 




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد